Ullpledd i kontstrikk

Strikker for tiden på ett stort ullpledd i kontstrikk, ullpleddet strikker jeg i Forgarn fra Ull.no.

Dette er mitt første prosjekt i Forgarn så derfor var jeg veldig spent på hvordan det ville være å strikke av. Synes det er ett herlig ullgarn, lett og luftig i flotte jordfarger.

Kontstrikking er blitt en av mine favorittteknikker. En gammel og ærverdig teknikk som ikke er av de mest brukte, men som gir flott rutemønster og elastisk strikketøy med mange muligheter.

Jeg har valgt ut to brunfarger  til rutemønsteret, og tenker å strikke en rillekant rundt hele pleddet i en tredje og mørkere brunfarge. Pleddet måler 115 cm i bredden og helst vil jeg lage pleddet minst 165 cm langt før jeg strikker kanten rundt.

Har bestilt meg lange KnitPro kabler på ebay som jeg håper kommer før jeg har nådd ønsket lengde. Jeg foretrekker KnitPro strikkepinner, både de utskiftbare rundpinnene, rundpinnene med fast lengde og strømpepinnene. Av de KnitPro pinnene jeg har prøvd er Symfonie de likte best, også er de flotte å se på også.

Dette bildet tok jeg i går, nå er det litt lenger enn på bildet.

Her sitter jeg og strikker, pleddet gir kjærkommen varme i dag som været er grått og det føles kaldere enn det er inne. Til sommeren er nok ikke dette strikketøyet noe som er å anbefale da det gir nokså mye varme etterhvert som det vokser.

Det er ikke mange dagene siden sist snøen la seg på bakken her, heldigvis er det ikke lenge den ligger når dett kommer snø på denne tiden av året.

Vil heller ha det slik… En kan virkelig føle at sommeren nærmer ser når nettene blir så lyse selv om det er overskyet.

Lengter etter sommeren…

One response to “Ullpledd i kontstrikk

  1. Du er ikke alene om å lengte etter sommeren! Men jammen har du noe flott og godt å varmt i mellomtida. Det pleddet kommer til å bli et praktverk! Garnet virker som om det passer suverent til et sånt prosjekt.

Legg igjen en kommentar

