Aside

Snart 17. mai… iskrem uten melk

Ja da er snart den store iskremdagen her, men hvordan blir det med melkefri diett?

Jeg har det siste året kuttet ut melk, alt av melkeprodukter er fy for magen min har jeg merket meg. Men 17. mai uten iskrem… går det an da? Jeg har lenge tenkt på å kjøpe ismaskin for å lage min egen melkefrie is siden det utvalget som finnes i butikkene ikke er noe særlig. Soyais har jeg måtte kutte ut det også, da jeg merket soya gav stadig mer plager etter jeg hadde tatt i bruk diverse erstatningsprodukter  av soya.

Nå har jeg fått meg ismaskin og testet den så vidt i helga. Lagde iskrem med kokosmelk og smaken ble helt grei. Nå har jeg satt igang maskinen med vaniljekokos-is med brownies og minimarshmallows.

Mens jeg venter på at isen skal bli ferdig får jeg strikke litt mer på ullpleddet i håp om at jeg skal være ferdig med alt utenom kanten rundt på det før 17.mai.

Legg igjen en kommentar

