Mine første «tå opp»-sokker/My first «Toe-Up»-socks

Nettopp ferdig med «Helix»-sokkene fra boka «Toe-Up 2-at-a-time socks. Det er de første sokkene jeg har strikket på denne måten. La opp til begge sokkene og strikket på en lang rundpinne hele veien fra tåa og opp. Selv da hælkappene ble strikket på en sokk av gangen brukte jeg bare den ene rundpinnen. Må innrømme at jeg måtte rekke opp litt noen ganger. Trøtt som jeg er enkelte dager burde jeg vel helst ikke strikket etter ukjent mønster når jeg knapt klarer å holde øynene åpne (men er vel litt sta til tider).

Strikket sokkene i Sandnes Mini Duett, 55% bomull/45% merinoull. Tenker disse sokkene kan være perfekte her i nord på kjølige sommerdager.

Kan knapt vente med å starte på neste sokkepar. Nå skal jeg strikke ett par «Ballet»-sokker fra samme boka som «Helix»-sokkene er hentet fra. «Ballet»-sokkene skal jeg strikke i Dale Lille Lerke.

I just finished my Helix socks (pattern from the book «Toe-Up 2-at-a-time socks»). They are my first pair knitted toe-up, and also my first pair knitted two at a time. I’m very pleased with the result. I used “Sandnes Mini Duett”, 55% cotton/ 45% merino wool. I believe these are perfect socks for a summer day in north of Norway. I loved the “toe-up 2-at-a-time”-way of knitting socks, and I can’t wait to start knitting a new pair of socks. I have yarn and needle ready to cast for the “Ballet”-socks from the same book.

6 responses to “Mine første «tå opp»-sokker/My first «Toe-Up»-socks

  1. Those socks are lovely. I have not worked up the courage to try either two socks at a time or toe-up!

  2. Beautiful- so delicate!

  3. Lovely socks, thanks for reading.

Legg igjen en kommentar

