En bytur for mye…

Var en tur i byen i dag, garnbutikken nærmere bestemt. Ble litt strikking og prat og gikk derfra med 4 nye nøster Dale Lille Lerke. Det var en rolig bytur uten stress eller anstrengelser. Likevel var jeg så utmattet etter turen at jeg sovnet kort tid etter jeg kom hjem. Sov i flere timer, og er enda sliten. Er overskyet og nedbør i dag, kroppen klager over været. Håper været snur til i morgen så kroppen kanskje vil samarbeide litt mer.

Jeg burde nok lære meg å avstå fra fristende byturer når kroppen sliter som den gjør, men jeg trenger noen slike avspredelser. Kroppen verker og leddene er hovne, men jeg vil leve livet som jeg gjorde før jeg fikk så mye plager med leddene. Jeg har hatt så mange nedturer før jeg fikk kontroll over mitt Bipolare sinn at jeg vil ikke la meg knekke mentalt flere ganger. Jeg prøver å avpasse aktivitetene etter dagsformen, men noen ganger trenger psyken at jeg gjør litt mer enn kroppen orker … i dag var en slik dag. Får ta noen dager med mest mulig ro og hvile godt plantet i sofaen med strikketøyet og se om ikke kroppen kan hente seg litt inn.

Har fått strikket litt på sokkene selv om leddene ikke helt er med på at jeg skal strikke i dag. Satser på å strikke litt mer i kveld, har noen bursdagsgaver jeg skulle strikket når jeg er ferdig med dette paret.

Nå blir det strikking og tv resten av kvelden.

 

Legg igjen en kommentar

