Marius-saggeluer

Jeg ville strikke en slik Marius-saggelue til ene niesa mi til jul, og etter jeg la ut bilde på FB fikk jeg forespørsel om jeg kunne strikke til flere. Syntes det var morro at mange likte luene, og jeg tar gjerne imot flere bestillinger. Jeg har tatt 200,- kroner for Marius-saggelue, og halsen jeg komponerte i Marius-mønster tar jeg 300,- kroner for.
2012-11-28 17.51 SAM_0120 SAM_0176 SAM_0174 SAM_0194 SAM_0201 SAM_0203 SAM_0204 SAM_0221

4 responses to “Marius-saggeluer

  1. Hei 😉 kjempetøffe luer! Hvilke pinnestørrelser og garn bruker du? Har strikket fra Marius strikkeboka, men får ikke sånn tøff sagging 😉 hilsen Monika

    • Hei. Jeg har brukt orginalgarnet (Alfa) og pinne som er oppgitt i boka på alle, men den 2. ovenfra er strikket ekstremt løst 😉 Tror det er viktig å ikke strikke stramt på disse om en vil ha sagge-effekten, eventuelt gå opp en halv pinnestørrelse ekstra på glattstrikket om en strikker fast 😉

  2. Takk 🙂 tenkte faktisk å øke ei mønsterlengde fra oppskrifta å se hvordan den blir da 😉 strikke egentli ikje så stramt, men saggeeffekten uteble så da må e prøve å endre litt 😀

Legg igjen en kommentar

