Jeg har det bra, helt ærlig.

Jeg har det bra, helt ærlig.

Ja jeg har det bra, selv om jeg ikke alltid har en god dag, kroppen vil ofte ikke være helt med på notene og jeg kan ha virkelig dårlige perioder. MEN… jeg har det bra, for etter jeg bestemte meg for å fokusere på de tingene jeg kan gjøre, på de personene som gjør livet mitt rikere og det som gir meg glede i livet på tross av sykdom, etter fokusendringen takler jeg sykdom, utmattelse og smerter påen helt annen måte. Jeg har levd ett hardt liv, og til tider har jeg vært så selvdestruktiv at det er vel et under at jeg fremdeles er i live og ikke har ødelagt kroppen min totalt. Nå er jeg takknemlig for å være i live, jeg er takknemlig for å kunne bruke hendene mine, for det er ingen selvfølge. Livet kan være over på ett øyeblikk. Jeg vil nyte livet så lenge jeg har det, selv om det ikke er perfekt.

Nå sitter jeg og nyter god musikk og håndarbeid. Jeg vet aldri hvordan dagen blir, men noe godt og positivt bringer den selv om det kan være vanskelig å se hvis vonde ting kaster lange skygger. Kaster de vonde tingene for lange skygger må en bare lyse fra en annen vinkel slik at lyset faller på det gode.

Nå skal jeg hakke videre på en orange vaskeklut, bilde kommer sikkert en annen gang 🙂

Legg igjen en kommentar

