Sunne godbiter

Jeg er i det kreative mathjørnet for tiden og i dag var jeg sulten og søtsugen uten å ha lyst på mat egentlig (matlei). Så da fant jeg noen dadler, nøtter, frø og en stavmikser med minihakker.

Jeg tok:
10 dadler (ta ut stenene)
15 mandler
1 ss solsikkekjerner
2 ss sesamfrø
5 ss kokosmasse
10 halve valnøttkjerner
10 cashewnøtter

dette kjørte jeg i minihakkeren til det var samlet seg til en fin masse i en klump. Så er det bare å rulle pølser eller trille kuler og rulle i litt kokosmasse. Dette er både søtt, sunt, og mettende på en gang P1560549_edited-1En annen variant jeg har laget består av:

5 ss kokosmasse

8 dadler

4 ss gresskarkjerner

4 ss sesamfrø

fremgangsmåten er den samme som for den første varianten.P1560553_edited-1 

 

Legg igjen en kommentar

